Confido Digikliinik on olnud avatud pea aasta aega ning võimaldanud saada patsientidel vajalikku arstiabi oma kodus, kontoris või ükskõik millises maailmanurgas. Millised on peamised tervisemured, millega Digikliinikusse pöördutakse ja kuidas Confido Digikliinik täpselt töötab, selgitab Confido kaugteenuste arendusjuht Anette Lilje.
Anette Lilje sõnul on peamised tervisemured, millega Digikliinikusse pöördutakse, ootamatud haigestumised (47% pöördujatest), kroonilised haigused (33%) ja muud tervisemured (20%), näiteks sõltuvalt hooajast allergilised reaktsioonid, silmaprobleemid, kõhu- või muu äge valu, puhkuste ja reisimiste hooajal seedeprobleemid, nahamured (villid, lööve, täpid, põletus, putukahammustused) või viirushaigused. „Meie arstid avavad vajadusel ka töövõimetuslehe, pikendavad ravimiretsepti või selgitavad analüüsitulemusi,“ lisab Lilje.
Confido Digikliiniku arst dr Riinu Esko toob lisaks eelmainitud pöördumistele esile ka põiepõletiku ja herpese ägenemise, mille korral julgustab sümptomite tekkimisel kindlasti esimesel võimalusel arsti poole pöörduda, sest probleem vajab kiiret reageerimist. Enamasti saab ravi alustada ka videosilla vahendusel.
Vajadusel suunab arst füüsilisele vastuvõtule või uuringutele
Huvi Digikliiniku vastu on Anette sõnul kasvamas. „Kui vaadata viimase aasta pöördumiste andmeid, siis on tervisemurega pöördunud inimesi praegu pea kolm korda rohkem kui möödunud poolaastal,“ räägib Lilje.
Digikliiniku kaudu saab vajadusel ka eriarstile või uuringutele. “Füüsiline vastuvõtt on vajalik näiteks esmaste liigese- ja seljavalude korral või kui on tarvis kontrollida kõrvu või kurku, samuti südame- ja vererõhukaebustega. Digikliiniku vahendusel saab anda nende murede korral küll esmast nõu valu leevendamiseks või soovitada käsimüügiravimit, kuid täpsemaks diagnostikaks ja raviplaani paika panemiseks on vajalik füüsiline vastuvõtt,” räägib dr Esko. Arst rõhutab, et Digikliinikus ei pikendata ka psühhotroopsete ravimite retsepte, selleks on vaja pöörduda oma raviarsti poole.
Kuidas toimub vastuvõtt?
Sujuvaks teekonnaks Digikliinikus on tarvis Eesti isikukoodi ja isikutuvastusvahendeid, nutiseadet, internetiühendust ja veebipõhist maksevõimalust. Kui need eeldused on täidetud, siis on arstiga kohtumiseni vaid mõned sammud.
- Isikutuvastamine ID-kaardi, Mobiil-ID või Smart-ID abil – selleks et pakkuda võimalikult kvaliteetset arstiabi turvalises keskkonnas.
- Küsimustiku täitmine – see annab arstile vajaliku eelinfo pöördumise efektiivseks lahendamiseks.
- Sobiva kontakteerumisviisi valimine – video-, telefonikõne või veebivestlus.
- Tasumine pangalingi, krediitkaardi või Confido Terviselahendusega.
Digikliiniku ooteruumis liitub arst visiidiga kuni 15 minuti jooksul. Kui soovite arstiga suhelda telefoni teel, siis oodake, kuni arst teiega telefonitsi ise ühendust võtab.
Hea teada enne Confido Digikliiniku visiiti
- Digikliiniku arstilt saate nõu küsida ka pereliikme tervisemure korral.
- Vastuvõtu kohta tehakse terviseportaali kokkuvõte, kuid soovitame teha visiidi ajal ka ise märkmeid, et oluline info ei läheks meelest.
- Videokõne või veebivestluse aknas on võimalik saata arstile pilte või faile.
- Kuna visiidi ajal võidakse arutada privaatseid teemasid, siis jälgige, et ruumis ei oleks kolmandaid isikuid, see aitab kaitsta teie privaatsust.
- Ühe Digikliiniku visiidi raames jõuab arst tegeleda vaid ühe tervisemurega.
- Kui veebilehitseja küsib luba kasutada mikrofoni ja veebikaamerat, siis tuleb ka veebivestluse puhul klikkida „Luba/Allow“, vastasel juhul ei ole võimalik visiidiga liituda.