Füsioteraapia

Füsioteraapia on taastusravimeetod, mis põhineb terapeutilistel harjutustel, manuaalsetel võtetel ja füüsikalisel ravil. Füsioterapeudi juurde tasub pöörduda, kui mõni liikumiselundkonna funktsioon on häirunud nt trauma, operatsiooni või ülekoormuse tagajärjel. Füsioteraapia eesmärk on terviseprobleemide ennetamine, valu leevendamine, liigeste liikuvusulatuse ning lihasjõu ja vastupidavuse säilitamine, parandamine ja taastamine.

    Füsioteraapia rasedale

    Näita vabasid aegasid

    Raseduse ajal on oluline olla igapäevaselt aktiivne. Kui sa ei treeni end regulaarselt, siis on rasedus hea aeg alustamiseks. Kõnni, uju, käi rasedate joogas või võimle kodus – tee iga päev midagi füüsilist! Füsioterapeut annab nõu, mis treeninguid võiksid raseduse ajal teha ja mida meeles pidada sünnitusjärgsel taastumisel, samuti nõustab erinevate vaevuste korral.


    Tule kindlasti füsioterapeudi vastuvõtule, kui Sul esineb järgmisi vaevuseid:

    • seljavalud;
    • voodist tõustes tekib kõhu keskjoonele esilevõlvumus (kõhu sirglihase lahknemine);
    • sümfüüsi ehk häbemeliidus valulikkus või düsfunktsioon;
    • valu kubemes, vaagnas, alaseljas (sh kiirgub tuharasse, jalga);
    • põieprobleemid;
    • karpaalkanali sündroom (surin, torkimine, sõrmede paistetus);
    • kõhukinnisus;
    • valu kannas ja jalatallal (plantaarfastsiit);
    • lihaste krambid;
    • tursunud käed ja jalad;
    • veresoonte laiendid;
    • õndraluu valulikkus (“sabakondivalu”);


    Lisaks saame Sind aidata, kui:

    • plaanid vaginaalset sünnitust pärast eelnevat keisrilõiget;
    • varasemalt on olnud väga raske vaginaalne sünnitus;
    • soovid vähendada rebendeid ja vaagnapõhjalihaste traumat;
    • kui sul on plaaniline keisrilõige, siis õpetab füsioterapeut sulle, kuidas operatsiooniks valmistuda ja sellest taastuda. 


    Mida füsioterapeut teeb?

    Kõhu kõige süvam lihas, kõhuristilihas, on nagu sisemine bandaaž, mis toetab sinu kõhtu ja selga. Väga oluline on taasaktiveerida see lihas, et hoida su keha õiges asendis, vähendada kõhuseinte ülevenitust. On tõestatud, et kõhu ristilihase tugevdamine raseduse ajal aitab ennetada diastaasi teket või vähendada olemasolevat diastaasi. Treenitud vaagnapõhi venib sünnitusel paremini ja aitab ennetada selliste probleemide tekkimist nagu emaka allavajumine ja uriinipidamatus.  

    Füsioterapeut määrab personaalselt sulle harjutused, mis aitavad hoida skeletisüsteemi ja kõhulihaseid tugevana ja efektiivselt vältida valusid alaseljas ning vabaneda pingetest. Vajadusel teostab füsioterapeut ka teipimist.


    Treeningud raseduse ajal

    Paljude rasedate ja tervishoiutöötajate seas on levinud arvamus, et rasedusaegne kehaline aktiivsus võib kaasa tuua raseduse katkemise, loote kasvupeetuse, skeletilihassüsteemi vigastused, enneaegse sünnituse. Normaalselt kulgeva raseduse ja teadliku treenimise korral ei ole need mured põhjendatud. Raseduseaegne sportlik aktiivsus ei tõsta enneaegse sünnituse riski.

    Kerge ja mõõdukas koormus raseduse ajal on soovitav enamikule rasedatele. Regulaarne kehaline koormus rasedatel aitab parandada psühholoogilist ja füsioloogilist heaolutunnet, vähendada rasedusaegseid vaevuseid, treenitud lihaskond aitab säilitada head rühti ning hoida loodet õiges asendis. Igapäevane füüsiline koormus soodustab ettevalmistust sünnituseks ning toetab sünnitusjärgset taastumist.

    Füsioterapeudi vastuvõtt
    65 €
    30 minutit

    Seda teenust osutame

    Confido Meditsiinikeskus
    Veerenni 51, Tallinn
    Confido Tartu Raatuse kliinik
    Raatuse 21, Tartu

    Broneeri aeg online’is

    Teenus: Füsioteraapia rasedale

    Otsi vabasid aegasid